| Ford Focus Owners Club Denmark :: Forums :: Focus Forum :: Generel diskussion |
|
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >> |
| blæser trin 1-3 virker ikke.. men 4 gør. | ||
|
Bestyrer: Admin, fordrykker, Support Admin
|
| Ophavsmand | Indlæg | ||
| GoodCall |
| ||
goodcall![]() Registeret medlem #164 Oprettet: søn 30 jul 2006, 14:20Indlæg: 18 | Hejsa Jeg har i dag desværre observeret, at trin 1-3 i kabine blæseren, er stået af. Kun når den drejes op på 4 kommer der luft ind i kabinen. Formoder at det måske er en eller anden stumb elektronik eller andet er stået af. Nogle der har råd til en "ikke mekaniker" til hvad der skal gøres? Med venlig hilsen Brian Nielsen | ||
| Tilbage til toppen |
| ||
| HDA |
| ||
Elektroniktekniker![]() Registeret medlem #66 Oprettet: man 14 nov 2005, 11:33Sted: Ring Nordsjælland (Ølstykke) Indlæg: 1258 | Det er din blæsermodstand som er røget sig en tur. Den er nem at skifte og koster ikke ret meget. Ca. 150,-. Denne tråd [link] har info omkring dit problem. Her er et link fra 'KT' som viser et billede af den: [link] God førnøjelse. [ Redigeret tor 16 jul 2009, 20:28 ] | ||
| Tilbage til toppen | | ||
| GoodCall |
| ||
goodcall![]() Registeret medlem #164 Oprettet: søn 30 jul 2006, 14:20Indlæg: 18 | Takker mange gange for det hurtige svar. Kender du et auto reservedels lager i Horsens eller Vejle. Tænker at de må være billigere end direkte hos Ford? /Brian | ||
| Tilbage til toppen |
| ||
| GoodCall |
| ||
goodcall![]() Registeret medlem #164 Oprettet: søn 30 jul 2006, 14:20Indlæg: 18 | Den er nu fikset.. og det spiller fantatisk igen. Skønt.. Og tak for hurtig hjælp | ||
| Tilbage til toppen |
| ||
| GoodCall |
| ||
goodcall![]() Registeret medlem #164 Oprettet: søn 30 jul 2006, 14:20Indlæg: 18 | Øv.. så er den gal igen. Den nåede kun at klare ca. 1 måned, før den igen er stået af. Derfor søger jeg råd om hvad der kan være galt. Det virker som at den måske for fejl strøm og dermed brænder af. Kan det være muligt? Yderligere kan det siges, at vi har lidt problemer med stikket til anhænger trækket, Det virker ustabilt. Et værksted har kigget på det, men uden held. Skiftede stikket, men løste ikke problemet. Nogle der kan komme med nogle bud? /Brian | ||
| Tilbage til toppen |
| ||
| HDA |
| ||
Elektroniktekniker![]() Registeret medlem #66 Oprettet: man 14 nov 2005, 11:33Sted: Ring Nordsjælland (Ølstykke) Indlæg: 1258 | Din blæsermotor bruger for meget strøm. Når du kører på trin1-3 sættes modstanden i serie med blæseren og dermed brænder man effekt af i modstanden. Fint nok, den er lavet til det samme. Men hvis motoren bruger for meget strøm vil effektafsættelsen i modstanden blive for stor. Den bliver for varm og vil brænde af efter et stykke tid. Du skal finde ud af hvor meget strøm din blæser bruger og så checke om det ikke er for meget. Det nemmeste er selvfølgelig at finde en blæsermotor hos en hugger og så skifte den. Jeg ved ikke hvordan den sidder i en Focus, men har prøvet at skifte den på et andet mærke og det virkede som om hele bilen var bygget op omkring den. Det var dæleme besværligt. Jeg tror ikke det kan være så meget andet. På en af siderne herunder er der en som foreslår pollen filteret. Hvis det er helt stoppet til bruger motoren måske lidt mere strøm. Men jeg synes den er langt ude. [link] [link] [link] [ Redigeret fre 28 aug 2009, 11:21 ] | ||
| Tilbage til toppen | | ||
| GoodCall |
| ||
goodcall![]() Registeret medlem #164 Oprettet: søn 30 jul 2006, 14:20Indlæg: 18 | Takker.. det sidste link gav en godt svar nederst i listen. Vi har ikke fået skiftet det omtalte filter i et godt stykke tid, så det kan være årsag, til at der ikke kommer nok kold luft ind. Mærkede selv hvor varm at modstanden blev sidst jeg skiftede den. Så jeg må prøve at se om jeg kan skifte pollen filtret og se om der er noget vand derinde. Håber dog ikke at jeg skal skifte selve blæser motoret ud. Da den jo virker fint i trin 4, hvor den kører fint og stabilt. Mange tak for dit hurtige svar. /Brian | ||
| Tilbage til toppen |
| ||